Biography
Alfonso Paradinas ist seit September 2023 Global Chief Marketing Officer bei Holcim Group Services in Zug, Schweiz. In dieser Rolle leitet er die globale Marketing- und Markenstrategie, verantwortet Preisgestaltung, Innovation sowie die Vermarktung nachhaltiger Bauprodukte. Zuvor spielte er eine Schlüsselrolle in Holcims Kreislaufwirtschaftsstrategie, um Recyclinglösungen und nachhaltige Baustoffe weltweit zu fördern. Mit umfangreicher Erfahrung im Marketing und strategischen Geschäftsentwicklung treibt er Innovationen voran, um die Bauindustrie nachhaltiger und zukunftsorientierter zu gestalten.
Sein Statement zum Thema Circularity:
"From our Geocycle waste management platform, to our Construction Demolition Materials recycling strategy, Holcim is a global leader in Circular Construction. We will achieve over 10 million tons of CDM by the end of this year and we are fully committed to recycle over 20 million tons by 2030. Thanks to our ECOCycle technology platform and our investments in advanced processing technologies, we are best positioned to upcycle these materials into our cement, concrete, mortar and surfacing solutions."